måndag 3 december 2012

julia tycker



Jag satt på tåget hem idag och en äldre dam med en jätte tung väska kom in. Den verkade vara skit tung... Hon skulle ställa på den på väskstället i vår vagn och jag tänkte varför hjälper ingen henne? det satt en kille precis vid vagnen som gömde sig i en tiding. Damen var tvungen att fråga om hjälp? det ska man inte behöva folk som är rätt uppfostrade ska vara villiga att hjälpa till även fast det kanske inte behövs. Nu behövdes det verkligen. jag blev rätt irriterad på just det här med att Ungdommar/unga vuxna är så anti sociala. De väntar på bussen 3 meter ifrån varandra, sätter sig nästan aldrig bredvid någon på tåget eller dylikt och pratar. De är så instängda isin egen värld att de skiter i alla andra. Jag förstår om man inte tycker om vissa personer men jag tror inte på ärligt alvar att alla hatar exakt alla de möter på t.ex. stan? Sedan är det väll en sak om man är blyg och kanske inte har så hög självkänsla men ett hej till någon du inte känner kanske leder till något bra? eller du kanske gör deras dag? Man vet aldrig riktigt men jag tror det är få gånger jag har blivit grinig när någon random hälsat på mig. Det är vad jag tycker så ut och prata antisociala folk!


SWAGCORE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar