tisdag 3 juli 2012

Mobbning



Det är faktiskt en sak jag skulle vilja ta upp!
Det är typ en liten berättelse.
Om en tjej som var så krossad som man kan vara på tretton år.

Okej allt började när hon började fjärde klass.
Hon hade hittat sin första kärlek.
De blev tillsammans och hon var jätte glad.
Men på bara en lektion så hamnade hon i bråk med en av de populära tjejerna i klassen.
På rasten delades klassen upp..
Endast en kompis var på hennes sida.
Resten skämdes för mycket.
Detta stämplade henne.

I femman flyttade de upp till högstadiet.
Hon sa på sommarlovet till det sa hon att allt skulle bli bättre.
Hon går till skolan första dagen.
Nu har nya klasskamrater kommit.
Såklart blir inget bättre.
Allt blir värre.
Hon blir mobbad av alla sina vänner i klassen.
De tar hennes saker och kastar runt med dem.
Hon gråter på kvällarna.
En ny kärlek dyker upp.
Denna gång i en i nian.
Men klasskamraterna retas och säger att hon aldrig kommer få en sådan kille som honom.
Hon ger upp självklart.
Det ända hon har kvar att lita på är musiken och hennes sång.
Hon går ensam till kören.
Där får hon vara sig själv med de äldre eleverna.
Hon var glad denna timme på dagen.

I sjuan blir hon lämnad.
Hennes "Vänner" byter skola.
Det är bara kvar fem tjejer i klassen.
Tre av dem har något emot henne.
Alla killar jävlas och hon slutar gå till skolan.
Hon tjatar på sin mamma hela tiden att hon vill byta skola.
Inte förens i åttan när hon kommer springande till hennes jobb och har blivit ner knuffad på gympan.
Hon stannar hemma en vecka innan hon får komma till sin nya skola.
Hon kände sig lite utan för i början.

Nu är det snart två år sedan hon böt skola.
Hon kom ur mobbningen.
Men den som har blivit mobbad kommer alltid ha kvar den obehagliga känslan när någon säger något elakt.
De kommer alltid ha sår, minnen och tårar som inte går att torka bort.
Mot arbeta mobbning innan den ens uppkommer.
Denna flicka som jag har berättat om har nu självförtroende att stå upp för sig själv och andra.
hon lät inte mobbarna vika henne!
Ni som blir mobbade!
Lyssna nu!
DU KAN STÅ UPP FÖR DIG SJÄLV!
DET FINNS HJÄLP!
Det finns någon som dig <3
Jag var en sådan det är jag som blev mobbad hela högstadiet.
 detta en min historia!
VAR STARKA DET VAR JAG <3

JAG ÄLSKAR ER!

KIWIMUFFIN<3

1 kommentar:

  1. Du är så himla stark finaste! Kan inte ens tänka mig att du fått gått igenom sånt här, du är liksom en av de finaste människorna jag träffat! Alla ska vara glada som får ha dig som vän! <3 love you!

    SvaraRadera